onsdag 4 juli 2012

Pones utan ägg

Lågkolhydrat bröd utan ägg är inte lätt att hitta. Tillslut fann jag detta som jag provade. Bäst blir det till mat, smakade som det ostbröd man får i Brasilien!

3 dl pofibrer
3 tsk fiberhusk
1 tsk bakpulver
250 g creme fraiche eller kesella
1,5 dl grädde
0,5 dl vatten
50 g smör

Torra ingredienserna blandas i en skål, sen med allt det blöta UTOM creme fraiche (eller kesella). Rör om rejält. I med creme fraiche och arbeta till en sconesliknande deg. Tillsätt lite mer vatten om det behövs. Grädda 200 grader ca 20 min, släpp ut fukt efter halva tiden. Kan frysas, gott att tina på grillen!



Här tillsammans med hamburgare och vitlökssås som jag hittade på bloggen 56kilo. Tackar den Åse för alla inspirerande recept och härlig läsning!! Hon fick mig att min ändra inställning till kost på 48 timmar. Det kommer länkas en hel del dit, för just nu håller jag på att prova mig fram för att hitta mina favoriter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar