fredag 6 juli 2012

Ugnspannkaka

Ibland får man anpassa middag efter vad kylskåpet innehåller. Hittade tillslut ett recept som jag hoppas fungerar för alla i familjen. Lite kul bara, när jag började såg jag att det inte var några ägg med! Syns på bilden jag tog innan, saknas liksom nått! Jag skickade i 8 stycken som det är i det mest frekventa receptet med ost och keso.


UGNSPANNKAKA 4 portioner

8 ägg
250 gram kesella/creme fraiche
1,2 dl vispgrädde
2 tsk fiber husk
2 krm salt
2 krm bakpulver

Smörj en form med kokosolja och förstek bacon på ca 175 grader 15 min. Gör under tiden smeten, som får stå och svälla. Grädda sedan i ett tunnt lager, 225 grader ca 15 min. Där jag fann receptet tipsade om att fräsa bacon, svamp mm och rulla ihop för att sedan gratinera med massa god ost över. Kan fungera det med, men jag gjorde rårörda lingon till.

RÅRÖRDA BÄR

50 g tinade bär
0,5 tsk ICA's stevia stö

Bara att röra ihop. Ska klara sig någon vecka i kyl.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar