tisdag 17 juli 2012

Trädgårdera





Lite som terapi faktiskt! Gillar det, även om min schletna kropp protesterar... Sista tiden har jag ägnat åt framsidan som fortfarande inte är iordning efter dräneringen.




Det är mycket att göra och tid tar det. Några regniga och ensamma dagar planerade jag. Mätte, markerade och funderade. Anar att en rätt betydande del av grannens tomt är vår... Hittade en burk fälgfärg som fick tjänstgöra som markeringsfärg. Kantsten ska sättas och grus läggas. Blommor ska återplanteras. Trappen renoveras, grunden och garaget målas. En liten altan ska byggas.




Först idag har jag börjat köra en av många vändor grus. Jobbar lite med man tager vad man haver principen för närvarande. Längs garaget har vi grusat, men det är lagt så tjockt att jag faktiskt stjäl där just nu! Solen visade sig en stund och det var skönt! Sen kom regnet och därefter sol igen... Gahhh!
På det imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar